Pada 29 Oktober 2010, telah berlangsung Pertandingan Robotik Peringkat Kebangsaan 2010 di stadium Titiwangsa, Kuala Lumpur. Pasukan sekolah telah menyertai pertandingan ini buat kali pertama mewakili negeri Selangor Darul Ehsan ke peringkat kebangsaan setelah muncul Johan peringkat negeri Selangor.


Konsep pertandingan kali ini adalah "Culture and Heritage" dan pasukan robotik sekolah telah menampilkan konsep robotik yang cukup menarik dan menjadi tumpuan orang ramai yang mengunjungi Stadium Titiwangsa ini.

Pihak sekolah telah menghantar murid-murid seramai 80 orang sebagai kontinjen robotik bagi memberi sokongan dan sorakan semangat bagi pasukan sekolah dan Selangor. Terdapat 2 orang murid PPKI yang turut serta dalam kontinjen ini iaitu adil Halil dan adik Nur Ain.

Cikgu PPKI yang turut serta dalam kontinjen ini adalah cikgu Azlina Azhar dan cikgu Mazrizal.

Suasana didalam stadium begitu gamat dan riuh dengan sorakan "Selangor Boleh!", "SKTBR, Yes! Yes! Yes!", "SKTBR Aloha!" dan yang paling terbaik adalah aksi ombak manusia yang dilakukan oleh murid-murid sekolah yang dipimpin oleh cikgu Zainal dan cikgu Hezry.

Peserta eskay TBRone Generon 2010

Kontinjen Selangor (SK Taman Bunga Raya 1)

Cikgu Azlina, Cikgu Fazilah, Cikgu Azlinawati dan adik Nur Ain serta pasukan sorak

Guru-guru SKTBR1 yang turut memberi sokongan

Tahniah dan syabas kepada guru mentor, Cikgu Norhasmadi, pasukan robotik sekolah, guru-guru yang bertungkus lumus mengorbankan masa, tenaga, idea dan wang sendiri untuk pasukan sekolah kita.

Pasukan Robotik sekolah telah memenangi tempat ke-5 dan Anugerah Khas di peringkat kebangsaan 2010.


p/s:

1. Terima kasih kepada Guru Besar, Cikgu Zalinah Zubir kerana sokongan dan semangat serta ihsan gambar yang diambil dari facebook.

2. Terima kasih kepada semua Guru Penolong Kanan sekolah terutamanya Cikgu Zaini dan Cikgu Fauziah kerana melibatkan murid PPKI dalam program ini.

3. Terima kasih Cikgu Raziyah (penyelaras PPKI) dan PPKI sekolah diatas sumbangan manila-kad untuk membuat sepanduk dan poster dalam program ini.