Pada 4hb Febuari 2010, PPKI Sekolah telah mengadakan aktiviti Terapi Air yang pertama bagi tahun 2010.

Terapi air ini telah disertai oleh 25 orang murid dan diikuti 11 orang guru, 3 pembantu pengurusan murid dan 1 ibu murid PPKI.

Seperti biasa terapi air ini dijalankan di Kolam Renang Kelab Golf Bukit Beruntung.

Terapi air ini amat membantu murid-murid dalam pergerakan motor halus dan kasar.



Keselamatan di dalam air amat dititikberatkan setelah pembahagian tugas antara guru yang bertugas di air dan guru yang bertugas di darat.

Aktiviti terapi air dimulakan dengan aktiviti regangan dan diikuti dengan pergerakan kaki di dalam air sehinggalah ke pergerakan kepala.



Aktiviti terapi air ini sememangnya dinanti-nantikan oleh murid PPKI.


Model kelas berenang pada Bulan Febuari 2010

##################################

Rutin biasa pada hari Jumaat, kelas PPKI akan bermula dengan bacaan Yassin. Bacaan Yassin ini disertai oleh semua guru-guru PPKI, PPM dan semua murid PPKI yang muslim.

Bacaan Yassin ini adalah bertujuan memohon kerahmatan dan keselamatan serta rezeki yang diberkati kepada semua warga PPKI SKTBR1.

Setelah tamat majlis bacaan yassin, murid-murid PPKI yang muslim akan diberikan minum air yassin.

Namun begitu, sebelum pulang, PPKI SKTBR1 telah menganjurkan Majlis Sambutan Hari Jadi kepada murid PPKI yang hari jadinya jatuh pada bulan Januari.



Murid yang diraikan adalah adik Aiman dari Unit 3.



Kek Sambutan Hari Jadi telah disumbangkan oleh Mama Rina. Semoga rezeki Mama Rina akan bertambah.



#################################

Hari Sabtu (6 Feb. 2010) adalah hari sabtu pertama didalam bulan Febuari 2010, tetapi guru-guru PPKI berserta PPM telah berpakat untuk mengadakan gotong royong di Taman Herba.



Walaupun penat dengan kerja harian disekolah dan latihan rumah sukan disebelah petangnya, guru-guru PPKI dan PPM tetap bersemangat untuk meneruskan gotong royong demi keselesaan murid-murid PPKI.



Gotong royong ini dilakukan diawal pagi sebelum memasuki mesyuarat PPS di bilik mesyuarat sekolah pada pukul 10.30 pagi.



Hati mestilah ceria dalam membuat pekerjaan